KURUMSAL YÖNETİM İLKELERİ
1.
Kurumsal Yönetim İlkeleri Uyum Raporu:
1 Ocak 2007-31 Aralık 2007 faaliyet dönemi içinde, Sermaye Piyasası Kurulu
tarafından yayımlanan Kurumsal Yönetim İlkeleri’nde yer alan prensiplerin
bazıları uygulanmış, bazıları uygulanamamış olup, detaylı açıklamalarımız
ilgili bölümlerde yer almaktadır.
BÖLÜM I - PAY SAHİPLERİ
2. Pay
Sahipleri İle İlişkiler Birimi:
Eczacıbaşı İlaç Sanayi’de pay sahipleri ile ilişkiler, 1993 yılında Mali
İşler Müdürlüğü’ne bağlı olarak kurulmuş Sermaye Piyasası ve Ortaklarla
İlişkiler Birimi tarafından yürütülmektedir. Yıl içinde pay sahibi ortaklardan
birime gelen sorular SPK ve İMKB’nin koyduğu sınırlamalar çerçevesinde
derhal cevaplandırılmıştır. Ayrıca, ortaklarımızın telefonla veya bizzat
kuruluşa gelerek almak istedikleri bilgiler, aynı çerçeve içinde kendilerine
iletilmiştir.
Ortaklık İlişkileri Sorumlusu ile ilgili iletişim
bilgileri:
Adı Soyadı : Gülnur Günbey Kartal
Telefon : 0 212 350 85 36
Faks : 0 212 350 85 33
Ortaklık İlişkileri Birimi, yıl içinde, pay sahibi ortaklar,
İMKB, SPK, Takasbank ve Merkezi Kayıt Kuruluşu (MKK) ile olan yazılı ve sözlü
iletişimi sağlamaktadır.
Dönem içinde yürütülen başlıca faaliyetler:
-
Şirket ile ilgili kamuya açıklanmamış, gizli ve ticari sır niteliğindeki
bilgiler hariç olmak üzere, pay sahiplerinden şirkete gelen tüm yazılı ve sözlü
bilgi talepleri yanıtlanmıştır. Ayrıca, yazılı ve sözlü olarak gelen faaliyet
raporu talepleri derhal yerine getirilmiştir.
-
Genel kurul toplantısının, yürürlükteki mevzuata, Ana Sözleşme’ye ve
diğer şirket içi düzenlemelere uygun olarak yapılması sağlanmıştır.
-
Genel kurul toplantısında, pay sahiplerinin yararlanabileceği doküman
hazırlanmıştır.
-
Oylama sonuçlarının kaydı tutulmuştur. Pay sahiplerinden, bu kayıtları talep
eden olmamıştır.
-
Talep edenlere genel kurul toplantı tutanağı verilmiştir.
-
Mevzuat ve şirketin bilgilendirme politikası gereği, kamuyu aydınlatma ile
ilgili her türlü husus gözetilmiş ve izlenmiştir.
-
Hisselerin kaydi sistemde takip edilmesine ilişkin olarak, MKK’nın
öngördüğü işlemler yapılmıştır.
Pay sahiplerimizin haklarının kullanımı ile ilgili
taleplerinin yerine getirilmesinde SPK mevzuatına ve Ana Sözleşme’ye
uyuma azami özen gösterilmekte olup, 2007 yılında şirketimize intikal eden
herhangi bir yazılı/sözlü şikayet veya bu konuda bilgimiz dahilinde şirketimiz
hakkında açılan herhangi bir idari/kanuni takip bulunmamaktadır.
3.
Pay Sahiplerinin Bilgi Edinme Haklarının Kullanımı:
Bilgi alma ve inceleme hakkının kullanımında, pay sahipleri arasında ayrım
yapılmamaktadır. Yıl içinde sermaye artırım ve temettü işlemlerine yönelik
yazılı ve sözlü olarak gelen sorular aynı gün içinde cevaplanmış; 3 kişiden
yazılı olarak gelen ve telefonla iletilen tüm faaliyet raporu talepleri aynı
gün postaya verilerek yerine getirilmiştir. Pay sahipliği haklarının
kullanımını etkileyecek gelişmeler, İMKB yoluyla yapılan açıklamalar ile
duyurulmaktadır. Ana Sözleşme’de özel denetçi atanması hakkında bir
düzenleme yoktur. Bu konuda dönem içinde herhangi bir talep olmamıştır.
4.
Genel Kurul Bilgileri:
Olağan genel kurul toplantısı 27 Nisan 2007 tarihinde
yapılmıştır. Toplantıya davet, Türk Ticaret Kanunu ile şirket Ana
Sözleşme’si hükümlerine ve SPK mevzuatına uygun olarak yapılmıştır. Genel
kurul toplantısı öncesinde kendisini vekil vasıtasıyla temsil ettirecekler için
vekaletname örnekleri ilan edilmekte ve internet sitesi vasıtasıyla pay
sahiplerinin kullanımına sunulmaktadır. Bu toplantı yüzde 69 nisap ile
gerçekleşmiştir. Halka açık hisse senedi sahiplerinden yedi kişi Hazirun
Cetveli’ne kaydını yaptırmıştır. Medyadan katılım olmuştur. Davet, İMKB
bülteni ve basın yoluyla yapılmıştır.
Genel kurul öncesi faaliyet raporu ve mali tablolar, Ana
Sözleşme, kar dağıtım önerisi, en az 15 gün öncesinden şirket merkezinde
incelemeye açık tutulmuştur. Genel kurulda pay sahipleri soru sorma haklarını
kullanmışlardır. Sorular, konularına göre Yönetim Kurulu üyeleri veya Genel
Müdür tarafından cevaplanmıştır.
Bölünme, önemli miktarda mal varlığı satımı, alımı,
kiralanması gibi konularda, kararların genel kurul tarafından alınması
konusunda Ana Sözleşme’de hüküm yoktur. Ancak bu tür önemli konular,
genel kurul gündemine getirilmektedir. Genel kurula katılımı kolaylaştırmak
amacıyla toplantılar şehir merkezinde yapılmakta, genel kurula çağrı ilanı, pay
sahiplerinin yoğun şekilde takip ettiği düşünülen gazetede yayınlanmaktadır.
Genel kurul tutanağı İMKB ve SPK’ya gönderilmekte;
ayrıca, şirket merkezinde incelemeye açık tutulmaktadır.
5. Oy
Hakları ve Azınlık Hakları:
Oy hakkında imtiyaz yoktur, her payın bir oy hakkı bulunmaktadır. Şirketimizde
oy hakkının iktisap tarihinden itibaren belirli bir süre sonra kullanılmasını
öngörecek şekilde bir düzenleme bulunmamaktadır. Ana Sözleşme’mizde pay
sahibi olmayan kişinin temsilci olarak vekaleten oy kullanmasını engelleyen
hüküm bulunmamaktadır. Kuruluşumuz sermayesinin yüzde 50’den fazla payına
sahip olan ve kuruluşumuzun karşılıklı iştirak içinde olduğu Eczacıbaşı Holding
A.Ş., genel kurulda oy kullanmaktadır. Tüm iştiraklerin genel kurullarına
katılınmış ve oy kullanılmıştır. Bugüne kadar azınlık payına sahip olduğunu
belirten hak sahibi olmamıştır. Birikimli oy kullanma yöntemi
uygulanmamaktadır.
6.
Kâr Dağıtım Politikası ve Kâr Dağıtım Zamanı:
Yönetim Kurulumuz, 15 Mart 2006 tarihli toplantısında “Kurumsal Yönetim
İlkeleri” kapsamında aşağıdaki anlayış çerçevesinde bir kar dağıtım
politikası uygulanmasını benimsemiştir:
-
Ana Sözleşme’mizde, kardan pay alma konusunda imtiyazlı hisse, kurucu
intifa senedi ile Yönetim Kurulu üyelerimize ve çalışanlarımıza kar payı
verilmesi uygulaması ile kar payı avansı dağıtılmasını öngören özel bir
düzenleme bulunmamaktadır.
-
Kuruluşumuzun Ana Sözleşme’sinde, dağıtılabilir kardan SPK tarafından
saptanan oran ve miktarda birinci temettü dağıtılması esası benimsenmiştir.
-
Yönetim Kurulumuzun genel kurulumuzun onayına sunduğu kar dağıtım teklifleri,
kuruluşumuzun mevcut karlılık durumu, pay sahiplerimizin olası beklentileri ile
kuruluşumuzun öngörülen büyüme stratejileri arasındaki hassas dengeler dikkate
alınmak suretiyle hazırlanmaktadır.
-
Kar payı ödemelerimizin (nakit ve/veya bedelsiz pay), yasal süreler içerisinde
ve en geç mevzuatta öngörülen sürenin sonuna kadar olmak üzere genel kurul
toplantısını takiben en kısa sürede yapılmasına özen gösterilmektedir.
7.
Payların Devri:
Ana Sözleşme’mizde pay devrini kısıtlayan hüküm bulunmamaktadır.
BÖLÜM II - KAMUYU AYDINLATMA VE ŞEFFAFLIK
8. Şirket Bilgilendirme Politikası:
Kamuya açıklanmış her türlü bilginin, talep olması halinde ilgili kişiye en
kısa sürede ulaştırılması, temel prensip olarak benimsenmiştir. Bunun dışında,
basından, pay sahiplerinden ya da potansiyel yatırımcılardan bilgi talebi
olduğu takdirde de, şirket yetkilileri tarafından yazılı ya da sözlü
bilgilendirme yapılmaktadır.
Şirket’te Kurumsal Yönetim İlkeleri’nde
belirtildiği şekli ile bilgilendirme politikası yer almaktadır. Bu politika
gereği, Uluslararası Finansal Raporlama Standartları (UFRS) doğrultusunda
hazırlanan sınırlı dış denetimden geçmiş 6. ay ve tam kapsamlı denetimden
geçmiş 12. ay konsolide mali tablo ve ilgili dipnotları ile denetimden geçmemiş
3. ve 9. ay konsolide mali tablo ve ilgili dipnotları SPK mevzuatında
belirtilen süreler içinde kamuya duyurulmaktadır.
Bilgilendirme politikasının yürütülmesinden Gülnur Günbey
Kartal sorumludur.
9.
Özel Durum Açıklamaları:
Yıl içinde, SPK düzenlemesi uyarınca 39 adet özel durum
açıklaması zamanında yapılmıştır. Bu açıklamalar hakkında, SPK ve İMKB
tarafından birer kez ek açıklama istenmiştir. Hisse senetlerimiz yurtdışı
borsalarda kote değildir. Özel durum açıklamaları zamanında yapıldığı için,
SPK’nın bu konuda bir yaptırımı olmamıştır.
10.
Şirket İnternet Sitesi ve İçeriği:
Şirketimizin internet sitesi (www.eis.com.tr ve www.eczacibasiilac.com.tr),
Nisan 2005 tarihinden beri aktif olarak kullanımdadır. Böylelikle, kuruluşumuz
ile ilgili bilgiler, politikalar, yatırımcı ilişkileri, aldığı onay ve ödüller,
işbirliği yaptığı kuruluşlar, denetimler, anlaşmalar, ziyaretçiler, üretilen
ürünler ve ürünlere ait bilgiler, çevreye ve kaliteye verdiği önem toplumun
bilgisine açılmıştır. Kuruluşumuzun 2007 yılında yeniden yapılanması nedeniyle,
yeni yapıya uyumlu olarak internet sitesinin güncellenmesi çalışmaları
başlatılmıştır. Ayrıca kuruluşumuz, eleman/stajyer alımı ile ilgili
politikaların bulunduğu “İnsan Kaynakları” bölümü ve ziyaretçilerin
düşünce ve sorularını iletebileceği “İletişim Formu” bölümü ile
toplumla olan ilişkilerin güçlendirilmesini sağlamıştır.
11.
Gerçek Kişi Nihai Hâkim Pay Sahibi/Sahiplerinin Açıklanması:
Bilindiği üzere, kuruluşumuz Eczacıbaşı Topluluğu’na bağlı bir kuruluş
olarak faaliyette bulunmakta olup, bu konuda bir çalışması bulunmamaktadır.
12.
İçeriden Öğrenebilecek Durumda Olan Kişilerin Kamuya Duyurulması:
İçeriden öğrenebilecek durumda olan kişiler, Yönetim Kurulu üyeleri ve üst
yönetimde görev alan kişilerdir ve bu kişilerin isimleri çalışma raporumuzda
yer almaktadır.
BÖLÜM III - MENFAAT SAHİPLERİ
13. Menfaat Sahiplerinin Bilgilendirilmesi:
Menfaat sahiplerinin bilgilendirilmesi, SPK mevzuatı kapsamı içinde kalmak
kaydıyla genel kurul, tedarikçi ve müşteri toplantıları ile çalışanların
bilgilendirilmesi ise Stratejik Planlama, Genel Müdür bilgilendirme ve yayılım
toplantıları (Bu toplantılarda, hedef paylaşımları, ücret, sosyal hak, harcırah
gibi değişiklikler duyurulmakta, memnuniyet anketleri yapılmaktadır) ile
gerçekleştirilmektedir. Müşteri ve tedarikçilerle her konuda bilgi alışverişi
yapılmakta, süreçleri iyileştirmek için ortak çalışmalar sürdürülmektedir. Bu
toplantılar, çalışanlarla yılda iki kez, tedarikçilerle bir kez ve pazarlama
faaliyetini yürüten Eczacıbaşı İlaç Pazarlama ile de 12 kez yapılmaktadır.
Çalışanlar için bir portal mevcut olup, kendilerini ilgilendirecek her türlü
bilgi ve belgeye bu portal kanalı ile ulaşmaları sağlanmıştır.
14.
Menfaat Sahiplerinin Yönetime Katılımı:
Menfaat sahiplerinden pay sahiplerinin genel kurulda, çalışanların Stratejik
Planlama toplantılarında, tedarikçilerin tedarikçi toplantılarında,
müşterilerin de müşteri ziyaretleri ve toplantılarında yönetim konusunda
katılımları sağlanmaktadır.
15.
İnsan Kaynakları Politikası:
Kuruluşumuzun 2007 yılındaki yeni yapılanmasına uyumlu olarak, İnsan Kaynakları
yönetimi mali işler müdürlüğü tarafından yürütülmektedir. Şirketimizde
sendikalı personel bulunmamaktadır.
İnsan Kaynakları Politikası
Eczacıbaşı değerleri temelinde, insanı, rekabet üstünlüğü
sağlayan en önemli unsur olarak tüm faaliyetlerinin odağına yerleştiren insan
kaynakları politikamız, aşağıdaki esaslara dayanır:
-
Kuruluş Stratejik Planı ve Hedefleri doğrultusunda, organizasyonel olarak esnek
ve değişim gerekliliklerine açık bir yapılanma sağlamak,
-
İnsan kaynaklarının, Kuruluş Hedefleri doğrultusunda etkin ve verimli
kullanılmasını sağlamak,
-
İnsan kaynakları süreç ve sistemlerini düzenli olarak gözden geçirerek
iyileştirmek,
-
Öğrenme faaliyetlerinin özendirilmesi ve çalışanların bilgi, beceri ve
davranışlarının geliştirilmesi yoluyla birey, takım ve kuruluş düzeyinde
performansı artırmak,
-
Kuruluşumuzun gereksinimleri ve performans değerlendirme çalışmaları
sonuçlarıyla uyumlu olarak, çalışanlara kişisel gelişim ve kariyer geliştirme
fırsatları yaratmak,
-
Çalışanların memnuniyet algılamalarının ve ilgili diğer performans
göstergelerinin ölçümlenmesi paralelinde gerekli iyileştirmeleri yaparak,
memnuniyet düzeyini sürekli geliştirmek,
-
Kuruluşumuza, işin gerektirdiği yetkinliklere sahip, yaratıcı ve yenilikçi,
katılımcı, değişimlere açık, girişimci, iletişimi güçlü, şeffaf, enerjik,
kendini ve işini geliştirmeyi hedefleyen, yetkin insan yetiştiren,
değerlerimizi benimseyip yaşatacak kişileri kazandırmak.
Bugüne kadar çalışanlardan ayrımcılıkla ilgili herhangi bir
şikayet alınmamıştır.
16.
Müşteri ve Tedarikçilerle İlişkiler Hakkında Bilgiler:
Altışar aylık devreler halinde, hem perakende, hem de toptan kanalda yapılan
müşteri memnuniyeti anketleri değerlendirilmektedir. Kuruluşumuzun yazılı
“Tedarikçi Politikası” mevcut olup, tüm tedarikçilere
duyurulmuştur. Tedarikçilerimizle yılda bir kez “Tedarikçi Günü”
düzenlenmekte ve bu günde çeşitli kategorilerde başarılı tedarikçilerimize
plaket verilmektedir. Ayrıca, tedarikçilerimize belli plan dahilinde
kuruluşumuzda çeşitli konularda eğitim verilmekte, kalite belgesi alma
çalışmalarında destek sağlanmakta ve kuruluşumuzu toplu halde ziyaret etmeleri
için düzenlemeler yapılmaktadır. Kuruluşumuzun 2007 yılındaki yeni yapılanması
nedeniyle, 2008 yılından itibaren bu tür faaliyetler yapılmayacaktır.
17.
Sosyal Sorumluluk:
Kuruluşumuz tarafından, Eczacıbaşı Topluluğu’nun prensipleri kapsamında
sosyal, kültürel ve bazı sportif faaliyetler desteklenmektedir. Çevreye verilen
zararlardan dolayı kuruluşumuz aleyhine açılan herhangi bir dava yoktur.
Kuruluşumuzca çevre kirliliği en önemli sosyal sorumluluğumuz olarak
benimsenmiş olup, çevre politikamız yayınlanarak tüm çalışanlarımıza
duyurulmuştur.
Toplum ve Dış Kuruluşlarla İlişkiler Politikası
Eczacıbaşı İlaç Sanayi, kurumsal sosyal sorumluluk sahibi bir kuruluş olarak;
-
Paydaşlarıyla kurduğu tüm ilişkilerde olduğu gibi, toplum ve dış kuruluşlar ile
olan ilişkilerinde de yasa ve etik kurallara uyumu ön koşul olarak gözetecek,
-
Yerel toplum ve gerektiğinde daha geniş toplum kesimleriyle, karşılıklı yarar
sağlayacak çalışma fırsatlarını değerlendirerek işbirliği yapacak,
-
Sürekli ve karşılıklı gelişme ilkesi doğrultusunda, dış kuruluşlar ile
işbirliği olanaklarından etkinlikle yararlanacaktır.
Çevre Politikası
Eczacıbaşı İlaç Sanayi, mükemmellik hedefi doğrultusunda
çevreyi korumak ve çevre koruma bilincini sistemli bir biçimde yaygınlaştırmak
amacıyla aşağıdaki hedef ve ilkeleri benimser:
-
Çevre duyarlılığının oluşturulması ve sürekli olarak geliştirilmesi için tüm
çalışanları işbirliği yapılan kuruluşları ve yerel toplumu bilinçlendirmek,
-
Hammadde, malzeme ve enerji verimliliğini artırıcı çalışmalar yaparak, ilgili
tüm süreçleri sürekli olarak iyileştirmek,
-
Her türlü kirliliğin azaltılması, atıkların geri dönüşümünün sağlanması, geri
kazanılamayan atıkların ise uygun tekniklerle giderilmesi yoluyla, çevre
üzerinde oluşabilecek olumsuz etkileri en aza indirgemek,
-
İçinde bulunulan çevrenin doğallığının korunmasına özen göstermek,
-
Resmi kuruluşlar ve toplumun, çevrenin korunmasına yönelik girişimlerine destek
vermek,
-
İşçi sağlığı ve iş güvenliğine yönelik uygulamaları sürekli olarak izlemek ve
geliştirmek.
Bu hedef ve ilkeler doğrultusunda; toplumsal
sorumluluklarımızı yerine getireceğimizi, çevreye olabilecek olumsuz
etkilerimizi iyileştirip, performansımızı sürekli yükselteceğimizi,
sürdürülebilir bir gelecek için çevrenin ve doğal kaynakların korunmasına
yönelik tüm yasa, yönetmelik ve standartlara uyacağımızı ve örnek bir yaklaşım
sergileyeceğimizi Eczacıbaşı İlaç Sanayi çalışanları adına taahhüt ve kamuoyuna
ilan ederiz.
Çevresel Konular
Kuruluşumuz, çevre konusunda gerekli tüm yatırımları
yapmaktadır. Tesisin kuruluşundan itibaren yapılan yatırım tutarı, 3 milyon
Dolar’ın üzerindedir. Tehlikeli Atıkların Kontrolü Yönetmeliği’nin
listesinde belirtilen zararlı atıklar, tesis içinde ayrı bir yerde toplanmakta,
İZAYDAŞ atık arıtma tesisine lisanslı taşıyıcı ile gönderilmekte ve bertaraf
edilmektedir.
Üretime başladığımız 1992 yılından itibaren atıksu arıtma
tesisimiz faaliyettedir. Tesiste oluşan endüstriyel ve evsel atıksular, atıksu
arıtma tesisinde arıtıldıktan sonra balık havuzundan geçmektedir. Atıksu arıtma
tesisinden çıkan çamurlar, burada bulunan filtre preste su giderimi
sağlandıktan sonra bertaraf edilmek üzere (depolama) İZAYDAŞ’a
gönderilmektedir. Bu kuruluş tarafından çamur analizleri yapılmış ve evsel
nitelikli arıtma çamuru raporu verilmiştir.
Kuruluşumuzda çıkan tüm atık yağlar, bertaraf edilmek üzere
İZAYDAŞ’a gönderilmektedir.
Fason üretim yaptırdığımız Lüleburgaz tesislerinde üretim
tamamıyla kapalı ortamlarda yapıldığından, dış ortam için herhangi bir gürültü
kirliliği oluşmamaktadır.
İlgili Yetkililerle İlişkiler
Eczacıbaşı İlaç Sanayi’nin Sağlık Bakanlığı, Maliye
Bakanlığı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı,
Çevre Bakanlığı, TSE, TÜBİTAK, İl ve İlçe Resmi Kuruluşları, Yerel Yönetimler,
Türk Tabipleri Birliği, Türk Eczacıları Birliği, Türk Diş Hekimleri Birliği,
Üniversitelerin Tıp ve Eczacılık Fakülteleri ile doğrudan ilişkileri vardır.
İçinde bulunduğumuz sektörle ilgili standartların oluşturulmasında,
kuruluşumuzun görüş ve önerileri sürekli olarak ilgili kuruluşlarca
alınmaktadır.
Eğitim ve Öğretim Faaliyetlerine Katılım
İstekte bulunan üniversite öğrencilerinin ödev ve
araştırmalarına yardım edilmekte ve kaynak sağlanmaktadır. Eczacıbaşı İlaç
Sanayi, üniversite ve eğitim hastanelerinin yürüttükleri bilimsel araştırmalar
için gerek duyulan bazı etken ve yardımcı maddeleri, teçhizat taleplerini
ilgili kuruluşlara sağlamaktadır. Çeşitli eğitim ve öğretim kuruluşlarına,
bilgi teknolojileri kapsamında bilgisayar ve çevre donanım bağışı
yapılmaktadır. Eczacıbaşı İlaç Sanayi, meslek lisesi ve üniversite
öğrencilerine staj olanağı sağlayarak destek vermektedir.
Sağlık ve Refah Konularına Destek
Ülkemizdeki üniversite-endüstri yakınlaşma ve işbirliğinin ilk
örneklerinden biri olan, tıp ve eczacılık alanındaki bilimsel araştırmaları
destekleme, başarılı bilim insanlarını ödüllendirme geleneği, 1959 yılında
Eczacıbaşı İlaç Sanayi’nin sponsorluğunda hizmete sunulmuştur. Yarım
yüzyıla yaklaşan bir geçmişi ardında bırakan Eczacıbaşı Tıp Ödülleri ve
Bilimsel Araştırma Destekleri kapsamında, bugüne kadar üniversite öğretim
üyelerinden oluşan bilimsel jürilerin uygun gördüğü 171 bilimsel araştırma
projesi için gerekli finansman Eczacıbaşı İlaç Sanayi tarafından sağlanmış, 31
tıp bilim ödülü ve 34 tıp teşvik ödülü verilmiştir.
Çevre sağlık kuruluşlarına, kuruluş ve çalışanları adına
yardım ve restorasyon çalışmaları yapılmaktadır. Kızılay Kan Haftası
paralelinde, kan bağışında bulunulmaktadır. Yerel bölgede meydana gelen acil
durumlarda, kuruluşun ambulansı devreye alınmaktadır.
Spor ve Eğlence Faaliyetlerine Destek
Eczacıbaşı İlaç Sanayi olarak katkıda bulunduğumuz Eczacıbaşı
Spor Kulübü, yurtiçi ve yurtdışında şampiyonluklar ve çeşitli başarılar
kazanmış; Türk Sporu’nun gelişim ve tanıtımında büyük rol oynamıştır.
1999’dan itibaren il ve ilçe spor kulüplerine bağış yapılmaktadır. Sporu
sevdirmek, spor kültürü ve ahlakını benimsetmek amacıyla, Eczacıbaşı Spor
Kulübü önderliğinde Lüleburgaz’da 7-14 yaş grubu kız çocuklarına yönelik
voleybol okulu açılmıştır. Kuruluşumuz, sponsorluk anlaşmaları ile çeşitli spor
kulüplerine maddi katkılarda bulunmuştur.
BÖLÜM IV - YÖNETİM KURULU
18.
Yönetim Kurulunun Yapısı, Oluşumu ve Bağımsız Üyeler:
Bülent Eczacıbaşı |
İcracı Olmayan |
Faruk Eczacıbaşı |
İcracı Olmayan |
Dr. Erdal Karamercan |
İcracı Olmayan |
Sacit Basmacı
|
İcracı Olmayan |
Sedat Birol |
Genel Müdür |
Yönetim Kurulumuzda bağımsız üye bulunmamaktadır. Çünkü bu konuda bir talep
olmadığı ve/veya gerek görülmediği gibi, halk ortakların görüşleri yakından
takip edilmekte ve dışsal bir bakış açısına ihtiyaç olduğu durumlarda da
dışarıdan danışmanlık hizmeti alınmaktadır. Yönetim Kurulu üyelerimize genel
kurul kararı ile Türk Ticaret Kanunu’nun 334. ve 335. maddeleri
doğrultusunda işlem yapma hakkı tanınmıştır.
Yönetim Kurulu üyeleri Eczacıbaşı Topluluğu’na bağlı
şirketlerde görev alabilirler, prensip olarak Topluluk dışında görev alamazlar.
19.
Yönetim Kurulu Üyelerinin Nitelikleri:
Yönetim Kurulu üye seçiminde aranan asgari nitelikler, SPK
Kurumsal Yönetim İlkeleri IV. Bölümü’nün 3.1.1, 3.1.2 ve 3.1.5
maddelerinde yer alan niteliklerle örtüşmektedir. Buna ilişkin esaslar, Ana
Sözleşme’de yer almamaktadır.
20.
Şirketin Misyon ve Vizyonu ile Stratejik Hedefleri:
Şirket Ana Sözleşme’sinin amaç ve konu maddeleri oldukça kapsamlı olarak
düzenlenmiştir ve şirket bu kapsam dahilinde çalışmaktadır. Kuruluşumuzun Temel
Amacı belirlenmiş olup, Stratejik Hedefleri, Politikaları ve Stratejileri her
yıl belirlenip, gözden geçirilektedir. Yönetim Kurulumuz ve yönetimimiz,
şirketimizin faaliyetlerini, faaliyet sonuçlarını ve bu faaliyetlerin stratejik
hedeflere uygunluğunu sürekli olarak gözetim altında tutmaktadır.
21.
Risk Yönetim ve İç Kontrol Mekanizması:
Bu konuda, Yönetim Kurulu üyelerinden ikisinin oluşturduğu Denetim
Komitesi’nden, Holding bünyesindeki Mali İşler Koordinatörlüğü’nden
ve tam tasdik sözleşmesi imzalanan YMM firmasından destek alınmaktadır. Duran
varlıklar için risk analizi (dışarıdan), güvenlik, acil durum ve riskli
varlıklar pozisyonu değerlendirmesi, Yönetim Kurulu toplantılarında
yapılmaktadır.
22.
Yönetim Kurulu Üyeleri ile Yöneticilerin Yetki ve Sorumlulukları:
Yönetim Kurulu üyeleri ile yöneticilerin yetki ve sorumlulukları, Ana
Sözleşme’de açıkça belirlenmiştir.
23.
Yönetim Kurulunun Faaliyet Esasları:
Yönetim Kurulu toplantılarının gündemi, Yönetim Kurulu Başkanı’nın
kendisine verdiği görev ile Genel Müdür tarafından belirlenmektedir. Dönem
içinde Yönetim Kurulumuz 26 toplantı yapmıştır. Toplantılar, üyelerin yüzde
96’sının katılımıyla gerçekleşmiştir. Çağrılar, telefon ve/veya e-posta
yoluyla yapılmaktadır. Yönetim Kurulu üyelerini bilgilendirme ve iletişimi
sağlama, Genel Müdür tarafından yapılmaktadır.
Yönetim Kurulu toplantılarında alınan kararlar mevcudun
oybirliği ile alınmış, alınan kararlara muhalif kalan Yönetim Kurulu üyesi
olmamıştır. SPK Kurumsal Yönetim İlkeleri’nin IV. Bölümü’nün
2.17.4’üncü maddesinde yer alan konularda Yönetim Kurulu üyeleri
toplantılara fiilen katılmışlardır.
Yönetim Kurulu üyelerinin ağırlık oy hakkı ve veto hakkı
yoktur.
24.
Şirketle Muamele Yapma ve Rekabet Yasağı:
Yönetim Kurulu üyelerimize, yasalar çerçevesinde genel kurul tarafından
şirketle işlem yapma yetkisi verilmiş olmakla beraber, Eczacıbaşı
Topluluğu’nun genel prensipleri doğrultusunda Yönetim Kurulu üyeleri
şirket ile işlem yapmamaktadır.
25.
Etik Kurallar:
Eczacıbaşı Topluluğu tarafından oluşturulmuş bulunan etik kurallar
uygulanmaktadır. Bu kurallar şirket çalışanlarına yazılı olarak bildirilmiş,
ancak kamuya açıklanmamıştır.
26.
Yönetim Kurulunda Oluşturulan Komitelerin Sayı, Yapı ve Bağımsızlığı:
Kuruluşumuzda, Denetimden Sorumlu Komite bulunmaktadır. SPK’nın
19.03.2008 tarih ve 26821 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren
Seri: IV, No: 41 sayılı "Sermaye Piyasası Kanunu'na Tabi Olan Anonim
Ortaklıkların Uyacakları Esaslar Hakkında Tebliğ"in 8. maddesinde belirtilen
kriterlere uygun olarak Kurumsal Yönetim Komitesi’nin oluşturulması
çalışmaları başlatılmıştır.
27.
Yönetim Kuruluna Sağlanan Mali Haklar:
Yönetim Kurulu üyelerine, genel kurul kararları doğrultusunda herhangi bir
ücret ödenmemektedir. Yönetim Kurulu üyelerinin hiçbiri, şirket ile ilgili
herhangi bir mali işlem yapmamıştır. Performansa dayalı bir ödül sistemi
yoktur. Şirket, 2007 yılında hiçbir Yönetim Kurulu üyesi veya yöneticisine
kefalet veya borç vermemiş, kredi kullandırmamıştır.